الجمعة، 1 مارس 2019

ماتزعليش🙏بقلم الشاعر/:. محمد خضر حسن رزق

بسم الله الرحمن الرحيم.         
بعنوان:  ماتزعليش
ماتزعليش ماكنتش اقصد يوم انى اقول امشى ماترجعيش
قلبى اللى اتوجع منك ومن قساوة قلبك عنى خلانى مافيش
من الأحاسيس احساس رهيب انك تقول انى بحبك ماتقدريش
كأنى ولا حاجة مع انى بحبك وبزيادة وحبى طلع على مافيش
وماتزعليش انا الحزين عشان فى يوم عشقتك وانتى ماتستهليش
ياخسارة الحب الجميل فى قلب قاسى
ما يتنسيش
حاولت افرحوا كتير بالمغازلة والملاطفة وحنان القلب الكبير
كله فى الاخر مافيش على مافيش ده الكلب لو حنيت علية فى يوم ينسى نفسه وماينسانيش
وانتى بقلب وعقل وبحنيتى وحبى ماتقدريش
 وبتجرحى القلب الكبير ارجوكى كفايه   ماتجرحيش
دور وشوف من حواليك مين قلبه زيي ماتلاقيش
انا مش ملاك انا بردوه بغلط زى كل الناس انا انسان
عادى وبسيط لكن أكره انى اكون على الهامش  حب احتياطى ولا اعتباطى اوحتى حب على مافيش
مش حرام مش حرام قلبى يحبك وانتا بتلعب وماتحبنيش
بتهزر وتضحك معايا وف كلامك سخريه كدابه  وانتا بجهلك فاكر انك مابتجرحنيش
 وكمان زعلانه ماتزعليش
كلمه هاقولهالك قبل ماتمشى لو حد قالك عنى أن عمر قلبه فى يوم ماحبك
 متصدقيش يالا امشى وماترجعيش

بقلم:. محمد خضر حسن رزق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

متهم بلا شهود بقلم الشاعر عثمان كاظم لفته

  ســيدي القـــاضـــي جلبوني اليكَ بلا احلام اليوم وغداً والماضي وهاأنذا بين يديكَ بلا احلام…  اذاً أنتَ ســـتــُقاضــي شخصا إفتراضــي وأنا ...